Saturday, March 26, 2011

Milford Sound - it's a must ;)


Milford Sound - turbūt labiausiai išgirta N.Zelandijos vieta. Tai fiordas pietinės salos pietuose, Fiordlande. Į jį (kaip Pietų Amerikoj į Makčiupikčių) suplaukia visi keliautojai ir turistai :) "It's a must!" - sakė man Tonis, rodydamas vietas kur verta užsukti. Nors ir abejojau ar ten važiuoti, bet jau ir aš ten buvau, ir tą grožį mačiau, ir nesigailiu važiavęs.

Šiaip Milford Sound nėra vienintelis toks gražus. Čia, pietuose, yra daugiau nuostabių fiordų, pvz. Doubtful Sound . Turbūt įdomiausia būtų praeiti kokį žygelį čia pėsčiomis, bet mano laikas į pabaigą, todėl aš apžiūrėjau greituoju būdu - iš laivo.

Keletas įdomesnių detalių - man buvo neaišku, kodėl tuos fiordus jie vadina "sounds", o ne "fiords". Pasirodo pirmieji atradėjai apsišovė - galvojo, kad tuos griovius išgriaužė upės, o ne ledynai, dėl to pavadino "sounds". Šiaip ir Kukas šitoj vietoj buvo pramovęs - jis, piešdamas pirmą žemėlapį, nepastebėjo fiordo ir užbrėžė kranto liniją, dėl to Milford Sound buvo atrastas tik po 50 metų.

Nuotraukos čia

1 comment:

Dainius said...

Uzskaitom! :)